Mediation
Conflicten
Wanneer
Waarom
Wat is mediation
Mediation nodig?
Even voorstellen
Kennis en ervaring
Werkwijze
Kosten mediation
Contact
Links








Mediation nodig?

Hoewel de mediator u graag helpt bij het samen zoeken naar de juiste oplossing, zult u de meeste conflicten zelf op kunnen lossen. Maar... wanneer is het de moeite waard om tijdig een onafhankelijke professionele bemiddelaar om hulp te vragen? In ieder geval is dat van belang wanneer een probleem of meningsverschil bijna uw hele doen en laten gaat beheersen. Een eerste gesprek kan dan al opluchten en helpen om weer wat lijn in de zaak te krijgen.
Mediation is op heel veel terreinen toe te passen. Mediation wordt ingeschakeld bij geschillen die zowel zakelijke als persoonlijke relaties aangaan, steeds vaker ook om te voorkomen dat conflicten escaleren.

Neem wanneer een of meer van de volgende onderdelen op uw situatie van toepassing is vrijblijvend contact met ons op:

Prive:

  • Ik wil mijn (huwelijks)relatie beeindigen en kom daar samen met mijn partner niet goed uit;
  • Ik wil scheiden, maar mijn partner is daar (nog) niet aan toe;
  • We willen allebei scheiden, maar willen ook samen het beste voor onze kinderen;
  • We willen allebei scheiden, maar zo weinig mogelijk kosten maken;
  • We willen fatsoenlijk en met respect uit elkaar;
  • Het gaat niet goed tussen ons, maar ik weet niet of uit elkaar gaan wel de beste oplossing is;
  • Na onze scheiding houdt mijn ex-partner zich niet aan de financiele afspraken.

Werk :

  • Ik heb problemen met/bij mijn werkgever en dat geeft zowel op het werk als thuis steeds meer ergernis;
  • Mijn werkgever dreigt met ontslag;
  • Ik zit ziek thuis en ben bang dat dit door mijn werk komt;
  • Ik moet personeel ontslaan, maar wil dat zo zorgvuldig mogelijk doen;
  • Een personeelslid zit ziek thuis en ik denk dat er meer aan de hand is;
  • Er zijn problemen op een afdeling en ik krijg daar de vinger niet achter;
  • Een klein probleem dreigt te escaleren.

Zakelijk :

  • Mijn zakenpartner(s) en ik willen uit elkaar;
  • Ik ben niet tevreden over een levering, maar de leverancier heeft een andere mening;
  • Ik heb een probleem met de overheid;
  • Een belangrijke klant weigert op tijd zijn rekening te voldoen;
  • Ik wil een zakelijk conflict niet voor de rechter uitvechten.

Kamstra-Mediation (c) 2017 - Alle rechten voorbehouden.